LBS

Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων - Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ημερομηνία: Τρίτη, 22 Μαΐου 2018
Ώρα: 15:00 – 17:00
Τοποθεσία: Κτήριο επί της οδού Τροίας 2 & Σπετσών, Αίθουσα 106

ferrisΣτο πλαίσιο του κύκλου ερευνητικών σεμιναρίων του ΜΒΑ και του Εργαστηρίου Επιχειρησιακής Στρατηγικής του ΟΠΑ, σας προσκαλούμε σε ερευνητικό σεμινάριο με εισηγητή τον Gerald R. Ferris, Διακεκριμένο Καθηγητή στο Florida State University (ΗΠΑ). Το θέμα της εισήγησης είναι: How to publish in top journals and mentor PhD students. Μετά το πέρας της διάλεξης θα ακολουθήσει συζήτηση. Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί στα Αγγλικά.

Πληροφορίες για τον ομιλητή
Gerald R. Ferris is the Francis Eppes Professor of Management in the College of Business and a professor of psychology and professor of sport management at Florida State University. Formerly, he held the Robert M. Hearin Chair of Business Administration, and was Professor of Management and Acting Associate Dean for Faculty and Research in the School of Business Administration at the University of Mississippi from 1999-2000. Before that, he served as Professor of Labor and Industrial Relations, of Business Administration, and of Psychology, and Caterpillar Foundation University Scholar, at the University of Illinois at Urbana-Champaign from 1989-1999, and as the Director of the Center for Human Resource Management at the University of Illinois from 1991-1996. Ferris received a Ph.D. in Business Administration from the University of Illinois at Urbana-Champaign. He has research interests in the areas of social influence processes in human resources systems, and the role of reputation in organizations. Ferris is the author of numerous articles published in such journals as the Journal of Applied Psychology, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Personnel Psychology, Academy of Management Journal, and Academy of Management Review. He served as editor of the annual series, Research in Personnel and Human Resources Management, from 1981-2003. Ferris has been the recipient of a number of distinctions and honors. In 2001, he was the recipient of the Heneman Career Achievement Award, and in 2010, he received the Thomas A. Mahoney Mentoring Award, both from the Human Resources Division of the Academy of Management.

Ημερομηνία: Δευτέρα, 21 Μαΐου 2018
Ώρα: 15:30 – 17:30
Τοποθεσία: Κτήριο επί της οδού Τροίας 2 & Σπετσών, Αίθουσα 106


perreweΣτο πλαίσιο του κύκλου ερευνητικών σεμιναρίων του ΜΒΑ και του Εργαστηρίου Επιχειρησιακής Στρατηγικής του ΟΠΑ, σας προσκαλούμε σε ερευνητικό σεμινάριο με εισηγήτρια την Pamela Perrewé, Διακεκριμένη Καθηγήτρια στο Florida State University (ΗΠΑ). Το θέμα της εισήγησης είναι: How to publish in top journals and network in the Academia. Μετά το πέρας της διάλεξης θα ακολουθήσει συζήτηση. Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί στα Αγγλικά.

Πληροφορίες για την ομιλήτρια
Pamela L. Perrewé is the Robert O. Lawton Distinguished Professor and Haywood and Betty Taylor Eminent Scholar of Business Administration at Florida State University. She received her Bachelor degree in Psychology from Purdue University and her Master and Ph.D. degrees in Management from the University of Nebraska. Dr. Perrewé primarily teaches courses in Organizational Behavior and Human Resource Management and has taught at the undergraduate, masters, and Ph.D. levels. She has served on approximately 100 doctoral dissertation committees and has chaired over 20 of these dissertation committees. She has been awarded the Developing Scholar Award, University Teaching Award, and Graduate Mentoring Award at Florida State University. Dr. Perrewé has focused her research interests in the areas of job stress, coping, organizational politics, emotion and social influence. Dr. Perrewé has published over 40 books and book chapters and over 130 journal articles in journals such as Academy of Management Journal, Journal of Management, Journal of Applied Psychology, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Journal of Organizational Behavior, Journal of Occupational Health Psychology, and Personnel Psychology. She has served as a member of the Editorial Review Board for Academy of Management Journal, Journal of Occupational Health Psychology, Human Resource Management Review, and Leadership and Organizational Studies. She has fellow status with Southern Management Association, the Society for Industrial and Organizational Psychology, the Association for Psychological Science, and the American Psychological Association. Further, she is the lead editor of an annual research series entitled, Research in Occupational Stress and Well Being published by Emerald Publishing. Finally, Dr. Perrewé is the Faculty Athletics Representative for Florida State University and she is the liaison to the Atlantic Coast Conference and the National Collegiate Athletic Association.

Άρθρο του Υποψηφίου Διδάκτορα Σταύρου Βουρλούμη και του Καθηγητή Βασίλειου Παπαδάκη (αμφότεροι του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων) επιλέχθηκε ως ένα από τα τρία καλύτερα στο ερευνητικό αντικείμενο Strategy Process, κατά το ετήσιο συνέδριο του Strategic Management Society (του μεγαλύτερου και πιο αναγνωρίσιμου συνεδρίου Στρατηγικής παγκόσμια), το οποίο διεξήχθη στο Χιούστον (Τέξας) μεταξύ 28ης και 31ης Οκτωβρίου 2017. Τα τρία αυτά άρθρα επιλέχθηκαν ύστερα από διαδικασία κρίσης με το σύστημα των ανώνυμων κριτών, μεταξύ περισσότερων από 150 άρθρων που υποβλήθηκαν στο συνέδριο και που εμπίπτουν στο αντικείμενο του Strategy Process. Το άρθρο των Σ. Βουρλούμη και Β. Παπαδάκη, με τίτλο “The Pursuit of Power: Coalitions, Coalitional Politics and Strategic Decision Making”, βραβεύτηκε ως ‘Best Paper Runner-Up’ και ήταν επίσης υποψήφιο για καλύτερο άρθρο του Strategic Management Society Conference. 
 
Best Paper Runner-up Award-Strategic Management Society Conference
 
Α paper co-authored by Stavros Vourloumis (Ph.D. student at the Department of Business Administration) and Professor Vassilis Papadakis was selected among the three best papers within the subject of Strategy Process, during the Annual Conference of the Strategic Management Society (the most highly acclaimed Strategy Conference in the world), that took place in Houston (Texas) between the 28th and 31th October 2017. These three papers were selected through blind peer-review process, among more than 150 papers falling within the same broader subject (Strategy Process) that were submitted to the Conference. The particular paper, titled “The Pursuit of Power: Coalitions, Coalitional Politics and Strategic Decision Making”, received the ‘Best Paper Runner-Up’ award and was also nominated for the Best Conference Paper Award.
 
 
Aρθρο του υποψηφίου διδάκτορα Σ. Βουρλούμη και του καθηγητή Β. Παπαδάκη με τίτλο, “The Pursuit of Power: Coalitions, Coalitional Politics and Strategic Decision Making”,  έγινε δεκτό για παρουσίαση στο Strategic Management Society Conference, το μεγαλύτερο συνέδριο Στρατηγικής παγκόσμια, το οποίο θα διεξαχθεί στο Houston του Texas από 28-31 Οκτωβρίου 2017. Μάλιστα είναι υποψήφιο για best paper του συνεδρίου.
 
Το γράμμα της αποδοχής βρίσκεται εδώ.
 

ESC

Το ESC Rennes School of Business (ένα από τα κορυφαία Grande Ecole της Γαλλίας), στο πλαίσιο της στρατηγικής διεθνοποίησής του, επιλέγει και συνεργάζεται με Πανεπιστήμια και Business schools παγκοσμίως, με σκοπό να πραγματοποιεί ένα μικρό μέρος του εκπαιδευτικού του προγράμματος στο Πανεπιστήμιο που επιλέγει. Για τέταρτη συνεχή χρονιά, θα φιλοξενηθεί από το ΠΜΣ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) και το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΟΠΑ.  
 
Υλοποιώντας τη συνεργασία, 29 μεταπτυχιακοί φοιτητές του ESC Rennes θα επισκεφθούν το ΟΠΑ και θα διδαχθούν το μάθημα της Διεθνούς Στρατηγικής Διοίκησης (International Strategic Management).    
 
Την πρώτη εβδομάδα το μάθημα θα διδάξουν ο Καθηγητής κ.  Παπαδάκης με τον Επίκ. Καθηγητή κ. Μανωλόπουλο και τη δεύτερη εβδομάδα ο Καθηγητής Oscar Llopis-Corcolles . Τα μαθήματα είναι ευπρόσδεκτοι να παρακολουθήσουν οι φοιτητές του ΜΒΑ.
 
Στο πλαίσιο αυτό, θα διερευνηθούν περαιτέρω ερευνητικές και διδακτικές συνεργασίες του ΠΜΣ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) και του Τμήματος ΟΔΕ με το ESC Rennes School of Business.
 
 
Οι φαρμακοποιοί ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους ξεκινούν την καριέρα τους θεωρώντας ότι διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες για να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά κάθε επαγγελματική πρόκληση. Στο νέο τους ξεκίνημα όμως, συχνά διαπιστώνουν ότι θα πρέπει παράλληλα με τις γνώσεις τους στον επιστημονικό τομέα των σπουδών τους, να αναπτύξουν και μια σειρά άλλες δεξιότητες για τις οποίες είναι ελλιπώς προετοιμασμένοι. Για παράδειγμα θα πρέπει να κατανοούν και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες ολοένα και πιο απαιτητικών πελατών, να διαπραγματεύονται αποτελεσματικά με αντιπροσώπους επιχειρήσεων με τις οποίες συνεργάζονται, να κατανοούν τις χρηματοοικονομικές επιπτώσεις των αποφάσεών τους, να διαχειρίζονται αποτελεσματικά το ανθρώπινο δυναμικό του φαρμακείου τους, να διαμορφώνουν μια συνεπή στρατηγική για την ανάπτυξη του φαρμακείου τους. Συνοπτικά, οι φαρμακοποιοί για να επιβιώσουν στο μέλλον θα πρέπει να αναπτύξουν επιχειρηματικές, ηγετικές, διοικητικές και στρατηγικές δεξιότητες. Οι ίδιοι αισθάνονται ότι για πολλά από αυτά δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένοι και αναγκάζονται να ‘μάθουν πάνω στη δουλειά’, συχνά αυτοσχεδιάζοντας.

jmsJansen, J.J.P., Kostopoulos, K.C., Mihalache, O. and Papalexandris, A. (in press) A Socio-Psychological Perspective on Team Ambidexterity: The Contingency Role of Supportive Leadership Behaviors. Journal of Management Studies

Το άρθρο αυτό εξετάζει κατά πόσο κοινωνικο-ψυχολογικοί παράγοντες, δηλαδή η συνοχή μίας ομάδας (team cohesion) και η αυτοεκτίμηση που διαθέτει (team efficacy), μπορούν να συμβάλλουν ώστε τα μέλη της ομάδας να επιλύσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν κατά τη διαδικασία της μάθησης. Επιπλέον, το άρθρο αυτό εξετάζει κατά πόσο τα ανώτερα στελέχη του οργανισμού διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διευκόλυνση της εμφάνισης αμφιδεξιότητας (ambidexterity) σε χαμηλότερα επίπεδα της ιεραρχίας. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται ένα πολυεπίπεδο ερευνητικό μοντέλο το οποίο προκρίνει ότι η αποτελεσματικότητα των ομάδων στην επίτευξη αμφιδεξιότητας εξαρτάται τόσο από κοινωνικο-ψυχολογικούς παράγοντες της ομάδας όσο και από τις υποστηρικτικές συμπεριφορές της ηγεσίας. Αξιοποιώντας δεδομένα που προέρχονται από διαφορετικές πηγές και ιεραρχικά επίπεδα του οργανισμού, αλλά και τα οποία έχουν μετρηθεί σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, από συνολικά 87 ομάδες που δραστηριοποιούνται σε 37 φαρμακευτικές επιχειρήσεις καθώς και επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας, η έρευνα αυτή αναδεικνύει το σημαντικό ρόλο της συνοχής και της αυτοεκτίμησης μίας ομάδας για την επίτευξη αμφιδεξιότητας και παράλληλα καταδεικνύει ότι ο ρόλος της υποστηρικτικής ηγεσίας από τα ανώτερα στελέχη δεν είναι πάντα θετικός για την επίτευξη αμφιδεξιότητας των ομάδων αυτών.

stratigiki-7-ekdΗ 7η,σημαντικά αναθεωρημένη, έκδοση του βιβλίου ασχολείται με ερωτήματα που πρέπει να απασχολούν κάθε επιχείρηση και στέλεχος σήμερα:

  1. Πώς θα κατανοήσουμε και θα ανταποκριθούμε στις αλλαγές του εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρησή μας,
  2. Πώς θα δημιουργήσουμε και θα αξιοποιήσουμε θεμελιώδεις ικανότητες για να κερδίσουμε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα,
  3. Πώς θα κατευθύνουμε την επιχείρησή μας και τους ανθρώπους μας προς το μέλλον,
  4. Ποιες ανάγκες, ποιων πελατών σε ποιες αγορές ή/και επιχειρηματικές δραστηριότητες θα επιλέξουμε να ικανοποιήσουμε, και με ποιο τρόπο,
  5. Πώς θα προστατέψουμε την εταιρεία μας από τις επιπτώσεις της κρίσης. Πώς μπορούμε να επιβιώσουμε ή/και να βγούμε κερδισμένοι,
  6. Με ποιο τρόπο (π.χ. εξαγορές, συγχωνεύσεις, συμμαχίες, οργανική ανάπτυξη), θα διεισδύσουμε σε νέες αγορές ή/και επιχειρηματικές δραστηριότητες,
  7. Πώς θα επιτύχουμε διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά μας,
  8. Ποιες δομές, συστήματα, ικανότητες, στελεχιακό δυναμικό χρειάζεται να αναπτύξουμε για να υποστηρίξουμε αποτελεσματικά την υλοποίηση της στρατηγικής μας.
  9. Πώς θα δημιουργήσουμε μια επιχείρηση ευέλικτη και ικανή να προσαρμόζεται στις καταιγιστικές αλλαγές, και πώς θα βελτιώσουμε την ποιότητα λήψης στρατηγικών αποφάσεων,
  10. Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα επιχειρηματικό σχέδιο (businessplan) στο οποίο να περιγράφεται το παρόν και να σχεδιάζεται το μέλλον της επιχείρησής μας.

Για να απαντήσει στα ερωτήματα αυτά το βιβλίο βασίζεται στην πιο σύγχρονη διεθνή θεωρία και πρακτική της Στρατηγικής. Επιπρόσθετα χρησιμοποιεί μια πλειάδα παραδειγμάτων ελληνικών και διεθνών επιχειρήσεων για να κάνει τα επιχειρήματα κατανοητά στον αναγνώστη. Κάθε κεφάλαιο συνοδεύεται από πρόσφατα ενημερωμένη βιβλιογραφία, η οποία μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο βοηθό για τον αναγνώστη που επιθυμεί να εμβαθύνει στο αντικείμενο.

Παράλληλος στόχος είναι να βοηθήσει τον αναγνώστη να κατανοήσει τις ιδιαιτερότητες κάθε στρατηγικής επιλογής και τα τυχόν προβλήματα στην εφαρμογή της. Γίνεται έτσι σαφές ότι σε θέματα στρατηγικής δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις ούτε ‘συνταγές επιτυχίας’. Οι στρατηγικές αποφάσεις είναι πολύπλοκες, εμπεριέχουν αβεβαιότητα και κατά συνέπεια ενδέχεται να αποτύχουν.

Ο σχεδιασμός του βιβλίου είναι τέτοιος ώστε τα πρώτα κεφάλαια να δημιουργούν μια ισχυρή βάση πάνω στην οποία στηρίζονται τα μετέπειτα κεφάλαια.

Η 7η, έκδοση του βιβλίου ενσωματώνει θεωρία και γνώσεις από τη βιβλιογραφία στα οικονομικά, στο μάρκετινγκ, στην οργανωσιακή θεωρία, στα χρηματοοικονομικά και στο διεθνές μάνατζμεντ. Με τον τρόπο αυτό επιχειρεί να δώσει στον αναγνώστη μια σφαιρική άποψη. Η στρατηγική επιβάλλεται να βλέπει και το δένδρο και το δάσος.

Όπως και οι προηγούμενες εκδόσεις, έτσι και η νέα έκδοση, φιλοδοξεί να αποτελέσει πολύτιμο οδηγό όχι μόνο στα στελέχη των επιχειρήσεων που χαράζουν τη στρατηγική και παίρνουν τις στρατηγικές αποφάσεις, αλλά και σ’ εκείνους (μεσαία και κατώτερα στελέχη, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές) που επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα τις στρατηγικές κινήσεις των ελληνικών και διεθνών επιχειρήσεων στη ‘σκακιέρα’ του ανταγωνισμού.

Σελίδα 1 από 2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ

Το εργαστήριο Επιχειρησιακής Στρατηγικής (Laboratory of Business Strategy – LBS) ιδρύθηκε το 2004 με σκοπό την προώθηση της έρευνας σε θέματα που αφορούν το ευρύτερο αντικείμενο της στρατηγικής και της Διοίκησης των επιχειρήσεων.

Διαβάστε Περισσότερα

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε τα νέα του Εργαστηρίου Επιχειρησιακής Στρατηγικής

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τηλέφωνο:
210 8203 737

Email:
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Βρίσκεστε εδώ: Home ΝΕΑ